Začátkem března to bylo už čtyřicet let, co začala nová etapa jihokorejské letecké společnosti KOREAN AIR. Tehdy byla zprivatizována ze státní Korean Air Lines. Od té doby tato společnost ušla dalekou cestu.

Při svém vzniku v březnu 1969 byla KOREAN AIR jen malá, regionální letecká společnost s osmi malými letadly. Dnes disponuje poměrně rozsáhlou flotilou 130 moderních letounů, které zajišťují dopravu do 116 destinací v 30 zemích po celém světě. Celkem přepravila KOREAN AIR již 472,1 milionu pasažérů a 27,3 milionu tun carga.

Vedení této letecké společnosti má však do budoucna spoustu podnikatelských záměrů. V příštích letech plánuje KOREAN AIR rozšířit svou flotilu na víc než 180 letadel. Při nákupu nových letounů půjde hlavně o Boeing 787 a Airbus A 380. Už příští rok by se letecký park měl rozšířit o alespoň jeden Airbus A 380.

V uplynulých čtyřiceti letech nalétala letadla KOREAN AIR dohromady 5,87 miliardy kilometrů. To je stejná délka, jako byste obletěli 146 700krát kolem zeměkoule nebo 7700krát vyletěli na měsíc a zpět.

Tedˇ už ale management hledí do budoucna, velké 50. výročí se blíží.

"Opravdu si přeji, aby byla Korean Air silnou společností, která snese každou výzvu, a to tím, že se soustředí na růst a posílení našich základních hodnot," řekl předseda představenstva Korean AIr Yang Ho Cho během výroční slavnosti. Toto zaměření je vyjádřeno i novým sloganem společnosti: "Přes 40 let výtečnosti," který spojuje touhu zástupců KOREAN AIR poskytovat vysokou kvalitu. A dále sleduje cíl, aby podle slov šéfa KOREAN AIR Yanga Ho Cho "byla respektovaným lídrem v celosvětové obci leteckých společností".

V roce 2019 chce být KOREAN AIR jednou z předních leteckých společností na světě. Jejím cílem je, aby se do deseti let zvýšil počet přepravených osob z 13 na 20 milionů ročně. V tom společnost sází na svou první třídu, kde by měla být instalována širší sedadla, která se dají rozložit i jako postel.

Co se týká nákladní přepravy, je KOREAN AIR v době svého 40. výročí světovým lídrem. Záměrem je, aby společnost v době 50. výročí přepravila ročně o skoro milion tun více než současných 1,66 milionu tun.

Rozšíření je také heslem KOREAN AIR, pokud jde o destinace. Tato letecká společnost se chce soustředit na rozvíjející se země ve všech světadílech. Dále plánuje rozšířit projekty, které jsou spojené s nákladní dopravou, jako například Navoi Airport Development Project v Uzbekistánu.

Ale i tady v České republice se blíží malé výročí KOREAN AIR. Přesně 15. května tomu bude pět let, co poprvé přistál na ruzyňském letišti první Airbus A 330 v typických bleděmodrých barvách KOREAN AIR.

Tím bylo před pěti lety zahájeno přímé spojení mezi Soulem a Prahou, což je nejdelší přímá linka v historii pražského letiště. A letadlo, které tuto linku pravidelně třikrát týdně absolvuje, patří mezi největší, která vůbec z Prahy létají.