Tuzemská pivní trojka Heineken začíná úřadovat a slučuje Pivovar Starobrno s Královským pivovarem Krušovice. Změny však nebudou mít žádný dopad na výrobu ani existenci dosavadních značek obou pivovarů. Fúze má především zjednodušit jejich hospodaření. Brněnský pivovar však od nynějška bude formálně spadat pod Krušovice .

Pivo Starobrno bude i nadále vyráběno v pivovaru na Mendlově náměstí podle stejných receptur jako dosud. "Změna se nedotkne ani obchodních partnerů, protože Krušovice převezmou veškeré závazky Starobrna," tvrdí tisková mluvčí pivovarnické skupiny Heineken Kateřina Eliášová.

Nizozemská skupina vstoupila na tuzemský trh před šesti lety, kdy koupila pivovar Starobrno. V roce 2007 si k němu přikoupila i Krušovice a před rokem získala i skupinu menších pivovarů Drinks Union, která zastřešuje pivovarníky v Krásném a Velkém Březně, v Lounech a Kutné Hoře. Drinks Union ale zatím zůstává i nadále samostatnou právní jednotkou. V Česku firma zaměstnává kolem šesti stovek lidí a loni tuzemské pivovary skupiny Heineken vyrobily 2,8 milionu hektolitrů piva.

Heinekenu, který je trojkou na světovém trhu, loni stouply tržby o 27 procent na 14přibližně 390 miliard korun. Čistý zisk mu však klesl o 9,5 procenta na zhruba 27 miliard korun.

Tuzemská pivní scéna se poslední dobou mírně mění, protože Češi si oblíbili jedenáctistupňová piva. Jedenáctku tak během posledních dvou let začala vařit většina tuzemských pivovarů. Jedenáctistupňový Gambrinus Excelent se během necelého půlroku vypracoval v březnu na nejprodávanější pivo ve své kategorii.

Za poslední tři roky se v Česku výstav jedenáctek zvýšil z 270 000 hektolitrů na téměř čtyři sta tisíc hektolitrů za rok. Jako poslední přišel budějovický Budvar s pivem Pardál Echt.