Největší vliv má píle, pracovitost a vlastní schopnosti

V zářijovém šetření zjišťovalo CVVM Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i., postoje českých občanů k různým aspektům vzdělávání. Respondenti hodnotili vlastní dosažené vzdělání nebo různé faktory, které ovlivňují úroveň vzdělání.

Z časového srovnání vyplývá, že od roku 2005 vzrostl podíl souhlasících s tvrzením, že v tuzemsku má každý člověk možnost dosáhnout vzdělání, jež odpovídá jeho schopnostem, o deset procentních bodů.

Analýza základních sociodemografických znaků ukázala, že rozhodný souhlas s předloženým tvrzením volili častěji vysokoškoláci a středoškoláci a lidé s proklamovanou dobrou životní úrovní. Na dosažení konkrétní úrovně vzdělání má podle mínění bezmála všech Čechů největší vliv píle, pracovitost a vlastní schopnosti.

Sedm z deseti oslovených se domnívá, že vliv má i vzdělání rodičů, dvě třetiny respondentů pak přisuzují význam taktéž "znalosti správných lidí" a necelé tři pětiny původu z bohaté rodiny. Jako nedůležité naopak vnímají Češi rasu či národnost a pohlaví, u nichž nesouhlasné odpovědi převážily nad souhlasnými (rasu či národnost hodnotí jako nedůležité 61 %, pohlaví 82 % oslovených).

Při třídění podle dosaženého vzdělání respondentů se ukázalo, že lidé se základním vzděláním přisuzují v porovnání s respondenty s vyšším dosaženým vzdělanostním stupněm častěji důležitost "známostem správných lidí" a "původu z bohaté rodiny".

Přibližně každý osmý Čech z deseti se domnívá, že jeho vlastní vzdělání mu poskytlo všeobecný přehled a kvalifikaci v oboru (83 %, resp. 79 % souhlasných odpovědí). Tři čtvrtiny dotázaných si myslí, že vzdělání posílilo jejich smysl pro odpovědnost, více než tři pětiny (63 %) pak souhlasí s tím, že vzdělání je naučilo vytvářet si vlastní názor a rozšířilo jejich kulturní přehled.

Téměř tři pětiny (57 %) občanů souhlasí s tím, že vzdělání je naučilo jednat s lidmi, opačný názor zastávají dvě pětiny respondentů. Téměř tři čtvrtiny oslovených se domnívají, že vzdělání je nenaučilo orientovat se v politice, kladný postoj u této položky vyjádřila přibližně čtvrtina (24 %) dotázaných. I u této otázky bylo štěpící linií zejména vzdělání respondentů: vysokoškolsky vzdělaní lidé častěji souhlasili s tím, že jejich školská dráha jim poskytla všeobecný i kulturní přehled, kvalifikaci, orientaci v politice, naučila vytvářet si vlastní názor a posílila smysl pro odpovědnost.

The Open University slavila 40. narozeniny¨

The Open University, celosvětový leader v distančním vzdělávání a největší MBA škola v Evropě oslavila v září 40 let svého globálního fungování také v ČR. Hlavní oslava již proběhla ve Velké Británii na známé Downing street za účasti ministerského předsedy Velké Británie Gordona Browna, který mimo jiné na The Open University vyučoval.

Záštitu nad českou oslavou převzal a úvodní proslov pronesl ministr pro evropské záležitosti Štefan Füle. Mezi čestné hosty patřili regionální ředitel The Open University pro kontinentální Evropu dr. David Knight a ředitel britské obchodní komory Simon Rawlence. Společně s ostatními ocenili bezkonkurenční úspěchy The Open University, která díky unikátní metodě otevřeného vstupu bez přijímacích pohovorů nediskriminuje zájemce o studium pro jejich předchozí vzdělání. Na The Open University studuje mimo jiné více než 9 000 studentů s handicapem, což jen podtrhuje úroveň sociální odpovědnosti, se kterou instituce přistupuje k šíření vzdělání. Dr. David Knight hovořil o tom, že naprostá většina studijních programů The Open University je nyní otevřena i pro studenty z České republiky. Díky flexibilitě, kterou The Open University nabízí, lze studovat při zaměstnání, a student tak dostane možnost nově nabyté znalosti ihned vyzkoušet přímo v praxi. Pro takové řešení se rozhodne každý rok více než 200 000 studentů v téměř 50 zemích. Univerzita se také pravidelně objevuje na vrcholu nezávislého žebříčku spokojenosti studentů.

The Open University a její partner v ČR Open Management Int. se dále rozhodly poskytnout k tomuto výročí 40 stipendijních programů, které budou hradit 40 % nákladů na studium v programu Profesionálního certifikátu v managementu v českém jazyce. Podmínkou pro přijetí zájemce je české státní občanství nebo česká majetková účast v případě firmou vyslaných zaměstnanců. Uzavírka přihlášek do programu prostřednictvím www.openmanagement.eu je 19. 10. 2009 a start studia 1. 11. 2009.

Studujte management on-line

Manažer je podle definice pracovník, který zodpovídá za provoz firmy či organizace. Jeho pracovní náplň může být rozdílná a na různých řídicích úrovních, ale vždy zodpovídá za chod dané organizace či oddělení. Aby se člověk stal manažerem, musí mít příslušné znalosti a dovednosti. Na vedoucí pozici se člověk totiž dennodenně setkává s celou řadou problémů a intuice a zkušenosti z oboru působnosti firmy k jejich úspěšnému řešení mnohdy nestačí. Skutečný manažer potřebuje být důkladně seznámen s problematikou managementu. Ovšem málokterý vedoucí pracovník disponuje dostatečným množstvím času na běžné denní studium, nemluvě o finančních nákladech, které sebou nese například získání titulu MBA.

Manažerský vortál Directors přináší řešení, jak získat potřebné znalosti pro výkon manažerské pozice, aniž zájemce musí vynaložit nezměrné množství času i peněz. Na webu www.directors.cz může každý studovat kdykoliv, kdekoliv, s nízkými finančními náklady, zábavnou formou případových studií a navíc kompletně v českém jazyce.

Vortál Directors poskytuje myšlenky světově uznávaných teoretiků i praktiků managementu a seznamuje se základy, na kterých staví nejúspěšnější podniky dneška na celém světě. Vznikl jako alternativa tradičních vzdělávacích institucí pro ty, kteří se z různých důvodů nemohou zúčastnit běžného studia. Prioritou directors.cz je pomoci studentům, aby své poznatky získali v co nejkratším časovém rámci a za rozumnou cenu. V ceně kurzů jsou zahrnuty i veškeré studijní materiály, takže student nemusí vynakládat další nemalé finanční prostředky na jejich koupi. Na konci každé ukončené lekce obdrží absolvent potvrzující certifikát. "Vzdělávání na vortálu Directors probíhá plně distanční formou. Jednotlivé lekce mají podobu případových studií. Jedinečnou součástí výuky je tzv. ředitelský trenažér, který se snaží přiblížit chod běžné firmy formou příběhu a do kterého student "zasahuje" svými rozhodnutími a může si tak ověřit jejich dopady. Tato neobvyklá forma studia vtáhne účastníky do děje a umožní jim nejen pracovat s novými informacemi, ale i tvůrčím způsobem přistupovat k teoretickému výkladu. Ředitelský trenažér je tak učební simulací podnikatelského prostředí, který rozvíjí strategické a analytické dovednosti studentů, a vhodným mezistupněm mezi zvládnutím teorie a skutečným řízením firmy," říká Jan Bartůšek, zodpovědný za technickou podporu vortálu Directors.