Je snad škola umístěna v krajích, kde ještě lišky dávají dobrou noc a nejsou zde zajištěny plnohodnotné dodávky elektřiny? Nebo nastala nějaka nepředvídatelná okolnost, řádil tajfun, dráty zamrzly? Ani jedno, ani druhé, ani třetí. Nastartování generátoru bylo jen jedním z bodů pestrého programu večírku pro klienty Jazykové školy, která se nedávno spojila s další vzdělávací institucí, firmou BooK, aby tak vytvořila silnou dvojku v oboru a něčím novým zaujala své stávající i potenciální klienty. Začalo se v odpoledních hodinách, občerstvení ve vánočním duchu bylo zajištěno v hojné míře a nechybělo ani úvodní slovo Bedřicha Snášela, MSc, majitele a jednatele zařízení: "Vážení hosté, vítáme vás na desátém výročí Jazykové školy a u příležitosti propojení s aktivitami školící a překladatelské firmy BooK. Na tomto setkání chceme vám, našim váženým klientům, ukázat další možnosti, jak s námi kooperovat, ale především si dnešní večer užijte a vyzkoušejte si, co ještě neznáte."

Užít si opravdu bylo co. Kdo přišel s dětmi, mohl i jim poskytnout samostatnou zábavu, neboť i o ratolesti bylo postaráno. Pak už se všichni dospělí mohli nerušeně věnovat demo hodině japonštiny, sledovat prezentace školy a vzdělávacího centra či se dovědět něco víc a jinak o krizovém řízení. Jako dárek mohli získat od dvou dam z Japonska originál kaligrafie svého jména nebo jmen svých dětí.

"Jazyková škola nám ve spektru našich aktivit chyběla a asi jediné, co je nyní aktuální v oboru školení, jsou právě jazyky, které budou "in" asi v každé době," vyložil stručně podstatu sloučení Bedřich Snášel.

A jakou roli v programu hrál onen zmiňovaný generátor? Vysvětlení podává opět majitel a jednatel firmy: "Při lekci už zmíněného krizového řízení jsme v celé škole vypojili pojistky. Pak jsme nahodili generátor a názorně ukázali, že vždy existuje i jiná cesta, jak vyřešit krizovou situaci.

Další den v pohodové náladě, která v nás, organizátorech, zůstala z předchozího večera stejně jako zbytky spalin z motoru v ovzduší, jsme vzpomínali, jak to bylo fajn a jak se všichni bavili. Potěšily mne telefony klientů s pozitivními názory na jiný typ akce, než jsou zvyklí. Co mi uvízlo v mysli jako zásadní dojem, je to, že vždy lze nalézt cestu, jak něco vyřešit, vždy lze nalézt způsob, jak oslovit nové klienty, vždy lze nalézt inovativní řešení, vždy lze věci dělat jinak..."