Skupina Kofola loni přes hospodářskou krizi zpětinásobila svůj čistý zisk na 443 milionů korun. Přední výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě zvýšil konsolidované tržby o 38 procent na více než devět miliard korun. "Přestože všechny trhy v regionu byly zasaženy krizí, nejenže jsme zvýšili naše příjmy, ale výrazně jsme zlepšili i ziskovost naší obchodní činnosti," řekl včera předseda představenstva mateřské Kofoly S.A. Jannis Samaras.

Díky zefektivnění prodeje a posilovaní značek Kofoly podle Samarase firma obsadila druhé místo na slovenském trhu, třetí místo v Česku a šesté v Polsku. V ČR loni firma prodala 117 milionů litrů Kofoly, což je oproti roku 2008 nárůst o čtyři procenta.

Skupina investovala do propagace svých nejdůležitějších značek, kterými jsou Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola. "Za velmi zdařilý mohou rok 2009 považovat společnosti Kofola Slovensko a Megapack v Rusku, které dosáhly rekordních výsledků v historii," uvedl mluvčí skupiny Kofola Martin Klofanda.

Podle zprávy pro polskou burzu tvořily loni jednu třetinu tržeb celé skupiny příjmy z prodeje v Polsku. Česko a Rusko se podílely na tržbách stejným, čtvrtinovým podílem a Slovensko zbylým, 15procentním podílem. Celkem Kofola S.A. v závěru loňského roku zaměstnávala 2715 lidí, nejvíce v Polsku 899. V Česku jich pracovalo 839, v Rusku 550 a na Slovensku 427.

Loňský rok byl obdobím integrace společnosti Hoop Polska do struktur kapitálové skupiny. Stoprocentní podíl v české Kofole Holding převzala polská Kofola S.A. Hlavním důvodem je obchodování akcií Kofoly na varšavské burze. "Majoritním vlastníkem Kofoly S.A. jsou původní zakladatelé, drží 57 procent," uvedl Klofanda.