Značka Bridgestone Europe představila dvě nové pneumatiky R249 EVO a R297 EVO pro vodicí nápravy nákladních vozidel, které pomáhají plnit přísnější limity evropských emisních norem. Bridgestone tak reaguje na očekávané zvýšené zatížení předních náprav nákladních vozidel v důsledku montáže nových "čistých" technologií, zejména systémů SCR (Selective Catalytic Reduction) a EGR (Exhaust Gas Recirculation), pro plnění emisních norem Euro V s EEV a Euro VI.

Nové pneumatiky R249 EVO a R297 EVO pro vodicí nápravy jsou konstruovány tak, aby spolehlivě odolávaly předpokládanému vyššímu zatížení (až 8, resp. 7,5 tuny na nápravu), aniž by však bylo nutné dělat kompromisy v oblastech bezpečnosti, životnosti a provozních nákladů.

Tyto nové pneumatiky nabízejí uživatelům také delší životnost a nižší provozní náklady, a to díky aplikaci technologií "Waved Belt" (zvlněný nárazníkový pás) a "Turn-in-Ply Bead" (inovované ovinutí patního lana), které prodlužují životnost a snesou větší zatížení. V dalších vlastnostech se pneumatiky R249 EVO a R297 EVO shodují s řadou pneumatik se standardním zátěžovým indexem a poskytují tedy uživatelům vynikající ovladatelnost, manévrovatelnost a bezpečnost na mokru v kombinaci s bezkonkurenčními celkovými náklady na ujetý kilometr.