Tuzemská Škoda udržela své loňské postavení a je 12. nejprodávanější značkou v Evropě. Žebříčku vévodí Volkswagen, následují Ford a Renault. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu.

Škoda Auto v zemích EU a EFTA prodala od ledna do května skoro 198 tisíc vozů, což je o dvě procenta méně než loni. Volkswagen prodal 684 200 aut, což představuje nárůst zhruba o 1600 vozů. Druhému Fordu naopak prodej klesl na 531 033 vozů a Renault si polepšil na 522 320 aut

Škoda jen v květnu prodala celosvětově 65 349 aut, což je nový prodejní rekord měsíce. A od ledna do května již firma prodala 307 427 vozů, o 16,6 procenta více než loni. Velký podíl na růstu opět nesl čínský trh. V Německu odbyt klesl o 36 procent kvůli ukončení šrotovného. Škoda je tam však stále jedničkou mezi importéry.

Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) zůstala v tomto roce první patnáctka nejprodávanějších značek stejná, u některých ale došlo ke změně pořadí v žebříčku. Největší meziroční nárůst prodejů zaznamenal Nissan (34 procent), následuje Renault a Volvo (23 procent). Naopak Honda prodala o 23 procent méně, Suzuki zaznamenala pokles o 19 procent a Toyota o 11 procent.