Výsledky za 2. čtvrtletí amerického giganta Apple ukázaly, že akciová euforie z posledních tří měsíců může ještě pokračovat. A to i přesto, že 70 % tržeb nejhodnotnější firmy na světě tvoří jeden typ produktu - iPhone. Všechny ostatní iProdukty jsou jen malým doplňkem a nejinak tomu bude i v případě očekávaných iWatch.

Z hlediska diverzifikace tržeb není sice taková koncentrace jednoho produktu příliš zdravá, nicméně velký úspěch zejména na čínském trhu žene prodeje nahoru. V meziročním srovnání se jich tam prodalo o 48 % více. A co víc, lidé především v západních zemích čekají na září, aby si koupili nový model s větším displejem. Navzdory tomu firma prodala za tři měsíce 35,2 milionu iPhonů! Meziroční růst počtu prodaných telefonů o 13 % jasně ukazuje, že Apple si drží nedávno zpochybňovanou silnou pozici na trhu s dražšími telefony. To se ale nedá říct o tabletech iPad, jejichž prodeje klesají již druhé čtvrtletí v konkurenci levnějších, a přitom stejně výkonných konkurentů.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se