Technologická agentura ročně rozdá tři miliardy na rozvoj spolupráce vědců a firem. Její šéfka Rut Bízková říká, že roste zájem bank i soukromých investorů.

HN: Vy jste teď vypsali program, kde výzkumným organizacím nabízíte peníze na otestování toho, jak umějí své nápady převádět do komerční praxe. O co přesně jde?

To, s čím šly výzkumné organizace do soutěže, bylo nastavení vnitřního systému komercializace, tedy systém posuzování projektů a komercializace výsledků výzkumu. To znamená, že mají vnitřní předpis, jak se žádá o prostředky v řádu stovek tisíc korun. A že mají svou vnitřní radu pro komercializaci, která rozhoduje, kdo peníze dostane, a ten, kdo je dostane, se jí zodpovídá, že skutečně dosáhl kýženého výsledku. V radě mohou být zaměstnanci, ale většinu musí tvořit odborníci z praxe.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se