Před čtyřmi lety bylo Xiaomi (čínsky "malé zrnko rýže") jedním z mnoha čínských start-upů. Firma, kterou založil úspěšný podnikatel Lei Jun spolu s bývalým viceprezidentem Googlu Bin Linem a zkušenými čínskými manažery Motoroly či Microsoftu, za první polovinu roku 2014 prodala 26 milionů chytrých telefonů. V Číně tak překonala v prodejích svůj vzor - společnost Apple.

Klíčem k úspěchu Xiaomi je kombinace agresivní cenové strategie s netradičním stylem prodeje. Telefony, ale také další zařízení, jako jsou chytré televize, set-top-boxy nebo routery, prodává společnost v podstatě za cenu nákladů. Nízké ceny udržuje firma tím, že své telefony prodává primárně on-line, a to dávkově. Každý týden vypustí na trh omezené množství několika set zařízení, která si najdou zákazníky během minut, maximálně hodin.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se