Po vysokorychlostní trati naplánované mezi Prahou a Brnem se vlaky budou pohybovat třísetkilometrovou rychlostí. Cesta mezi dvěma největšími českými městy tak zabere pouhou hodinu. Strategické železniční spojení má však momentálně jeden podstatný problém - na celém území hlavního města trať chybí v Zásadách územního rozvoje, tedy dokumentu, podle kterého se musí řídit samotný územní plán Prahy.

Vyškrtnutí budoucí tratě dosáhl loni u soudu švýcarský podnikatel Sebastian Pawlowski. Železnice totiž měla vést přes jeho pozemky na jihovýchodním okraji hlavního města, kde chce postavit tisícovku nových bytů. "Pozemky jsou podle platného územního plánu určeny k bytové výstavbě, která je předmětnou veřejnou stavbou zásadním způsobem dotčena a omezována," argumentovala Pawlowského firma Projekt Sever u Městského soudu v Praze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se