Před deseti lety prodávala Škoda jen v Česku více aut než v celé východní Evropě a Asii dohromady. Stará lokální Škodovka si během prvních deseti let spolupráce s Volkswagenem dokázala získat důvěru západoevropských zákazníků a oslovit i pár zákazníků z Východu. Nešlo ale o globální značku a její zaměstnanci si vystačili s kombinací češtiny a němčiny.

V uplynulé druhé dekádě se ale hodně změnilo. Škodě se podařilo získat pozici na mnoha nových trzích a postupně zavádět výrobu v nově budovaných zahraničních závodech. Výsledkem je, že jen v Rusku nyní prodá více aut než v Česku. Čína je dnes jednoznačně jejím největším trhem a tvoří celou čtvrtinu celkových prodejů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se