Je to podle všeho nejúspěšnější videoklip YouTube éry a zároveň důkaz toho, jak moc se celý hudební byznys zrychluje. Americká zpěvačka Nicky Minaj zavěsila 19. srpna na internet své video Anaconda. Jednoduchá taneční skladba, v jejímž videoklipu se neděje prakticky nic jiného, než že ženy vrtí zadky a roztahují nohy, měla během týdne neuvěřitelných 75 milionů zhlédnutí, čímž se stala nejsledovanějším videoklipem na internetu. Z prvního místa srazila podobně vyzývavý klip Wrecking Ball od Miley Cyrus.

Jednatřicetiletá Nicky Minaj se ve videu poměrně otevřeně veze na módní vlně "twerkingu", tedy tance spočívajícího v neurotickém vrtění zadní částí těla, a zároveň využívá toho, že americká popkultura stále otevřeněji akceptuje sexuální vyzývavost. Klip Anaconda měl i výborné načasování. Byl uveden necelý týden před slavnostním udílením cen MTV Video Music Awards, na kterém Nicky Minaj skladbu předvedla živě.

Ne že by sázka Nicky Minaj na kontroverzi nevycházela. Momentálně je jedinou ženskou raperkou, která se dostala do prestižního žebříčku Hip Hop Cash Kings List, sestavovaného časopisem Forbes. Podle něj Minaj vydělala jen mezi lety 2012 a 2013 29 milionů dolarů.

Jsou to většinou peníze z prodeje produktů, které zaštítila svým jménem, příjmy, které souvisejí s hudbou, tvoří jen menší část. Ostatně americký hudební trh klesá už několikátý rok za sebou a cykly uvádění nových hvězd se zrychlují. Hudební průmysl zároveň cílí na stále mladší a mladší posluchače, což se ukazuje i v tom, že chybí stabilní a dlouhodobé hvězdy, jakými byla třeba Madonna.

Jedinou stálicí posledních ročníků MTV Video Music Awards je zpěvačka Beyoncé. Ta letošního ročníku využila k tomu, aby se na pódiu ukázala se svým manželem, raperem Jay Z, a svojí dcerou Blue Ivy a pokusila se tak vyvrátit spekulace o tom, že se budou rozvádět. I tuto pozoruhodnou ukázku krizového PR však zastínila svým neklidným pozadím Nicky Minaj.

Foto: Reuters