Dostavba 10 kilometrů dálnice D1 vázne už 11 let a část pražského obchvatu se nedaří vyřešit ještě o rok a půl déle. Podobné příběhy přiměly vládu, aby se pokusila stavbu důležitých komunikací zrychlit. Klíčové silnice a dálnice bude po vzoru Německa nově určovat zákon místo dosavadních dopravních strategií, které nejsou nijak závazné.

"Chceme, aby stát měl v rukou moc. Aby mohl říci, odkud, kudy a kam povede strategická silniční nebo železniční stavba. Pětadvacet let tu moc nemá," říká ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), jehož úřad už novinku předložil vládě.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se