Rolls-Royce a Bentley, dvě britské značky superluxusních aut v německém vlastnictví, spolu už léta tvrdě soupeří. V daném případě nejde ani tak o rivalitu mezi mateřskými koncerny BMW a Volkswagen, jako o střet dvou diametrálně odlišných obchodních filozofií.

Zatímco Rolls-Royce, vlastněný BMW, klade důraz na svoji jedinečnost a jakékoli "růstové cíle" odmítá, Bentley pod křídly Volkswagenu od roku 2010 svoji výrobu zdvojnásobil a loni poprvé pokořil desetitisícovou hranici. Jeho šéf Wolfgang Dürheimer dostal z wolfsburské centrály za úkol zvýšit do roku 2015 výrobu na 15 tisíc vozů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se