Hodinářský průmysl ve Švýcarsku bude mít problémy, pronesl nedávno jen tak mimoděk hlavní designér Applu Jonathan Ive. Jeho Apple Watch sice půjdou na trh až za několik měsíců, ale z poctivých příprav je jasné, že kalifornský gigant hodlá pořádně zatopit pod švýcarským fondue. Tradiční hodinářské firmy jsou všechno jen ne flexibilní a moderní jako Apple, mnohé z nejlepších značek hrdě píšou ke svému logu letopočty založení v 18. nebo 19. století a zakládají si na tom, že na jejich produkt si zákazník musí počkat. Pár faktů ale hraje pro ně: mechanické hodinky si člověk nekupuje proto, aby změřil počet spálených kalorií nebo se spároval s mobilem. A za druhé: když před čtyřiceti lety přišla z Japonska éra quartzových a digitálních hodinek, i velké švýcarské značky musely rychle reagovat a některé z jejich digitálek dodnes stojí za vidění (viz fotografie). Jen aby se Jony Ive ještě nedivil, čeho všeho jsou ti hodináři z horských vesnic schopní...