Hodinářský průmysl ve Švýcarsku bude mít problémy, pronesl nedávno jen tak mimoděk hlavní designér Applu Jonathan Ive. Jeho Apple Watch sice půjdou na trh až za několik měsíců, ale z poctivých příprav je jasné, že kalifornský gigant hodlá pořádně zatopit pod švýcarským fondue. Tradiční hodinářské firmy jsou všechno jen ne flexibilní a moderní jako Apple, mnohé z nejlepších značek hrdě píšou ke svému logu letopočty založení v 18. nebo 19. století a zakládají si na tom, že na jejich produkt si zákazník musí počkat. Pár faktů ale hraje pro ně: mechanické hodinky si člověk nekupuje proto, aby změřil počet spálených kalorií nebo se spároval s mobilem. A za druhé: když před čtyřiceti lety přišla z Japonska éra quartzových a digitálních hodinek, i velké švýcarské značky musely rychle reagovat a některé z jejich digitálek dodnes stojí za vidění (viz fotografie). Jen aby se Jony Ive ještě nedivil, čeho všeho jsou ti hodináři z horských vesnic schopní...
Stavba
Nejčastější chyby podle Ferdinanda: sezení na terase, automatická závlaha či málo jahod a pokory
Ferdinand Leffler je zahradní architekt a zakladatel ateliéru Flera. Je známý z pořadu České televize Ferdinandovy zahrady.
17. 4. 2024 ▪ 4 min. čtení