Jan Babka

Kdyby mohl šéfredaktor tohoto magazínu cestovat časem, rád by se podíval do roku 1783 do dílny hodináře Abrahama Louise Bregueta: povídal by mu o digitálkách, iPhonu a Apple hodinkách a fascinovaně ho sledoval při práci.

Klára Tománková

Autorce stylových zátiší Proč ne?! se při přípravě poslední módní kompozice povedlo slušné eskamotérské číslo: přiměla prstýnky k levitaci. Chtěla by se vrátit do dob největší slávy vyhlášeného newyorského klubu Studio 54, mezi jehož štamgasty patřili Andy Warhol, Calvin Klein, Madonna a jiné tvůrčí osobnosti.

Jan Sokol

Známý český filozof a vysokoškolský pedagog se původně vyučil zlatníkem, pracoval ale i jako programátor a bádal v botanice. Jeho dědečkem byl astronom František Nušl, který vynalezl přístroj pro určování zeměpisných souřadnic. Autor eseje Nemáte čas? se počítá mezi šťastlivce, kteří žádný volný čas nemají, protože jim splývá s prací. Když se ale najde chvíle, rád fotografuje.

Radek Navrátil

Má slabost pro ryze mužské vášně: hodinové strojky, zbraně a rychlé motorky. V sedle jedné takové strávil letošní léto. Po časové ose by nejraději cestoval zpátky do dob vrcholného středověku, aby viděl zblízka rozkvět českých zemí. Nejchutnější zážitek podzimu pro něj představovala omeleta připravená z výstavních domácích vajec, které mu po rozhovoru věnoval hodinář Vladimír Bechyně.

Kateřina Hanáčková

Pro redaktorku Proč ne?! bylo zážitkem blízké setkání s legendou nizozemského designu Gijsem Bakkerem. Miluje suchozemské želvy a černobílé horory. Kdyby mohla, udělala by si výlet do roku 1889, navštívila chudého Vincenta van Gogha v jeho ateliéru v Arles a koupila všechny jeho obrazy.

Zuzana Brečanová

Grafičku Proč ne?! nejvíc baví téma starodávných automatonů. O jednom takovém teď dokonce četla v románu Mlýn na mumie od Petra Stančíka. Kdyby měla stroj času, vrátila by se přesně do té Prahy, kterou v něm popisuje - na konec 19. století, kdy se dekadentní živly scházely v obskurních hospodách a spiritistických nevěstincích. Teď má na nočním stolku knihu o bioenergetice.

Irena Tesarčíková

Kreativní produkční Proč ne?! by chtěla žít před padesáti lety, aby mohla spoluutvářet podobu Československého pavilonu na Expo 58 v Bruselu. Je to jeden z mála okamžiků, kdy lituje, že není starší ročník. Vždycky ji potěší komunikace s Makeevou - Mariou i Dariou. Jejich ilustrace jsou pro ni balzámem na duši.

Ondřej Hošt

Před jeho objektivem obvykle stojí umělci a designéři. Jejich portréty donedávna visely i na Piazzetě Národního divadla, kde měl Ondřej výstavu. Pro Proč ne?! dokumentoval, jak to chodí v továrně na hodinky Prim. Nejvíc si ale užil focení Lexusu uprostřed babího léta. Rád by se vrátil tak daleko do minulosti, aby zjistil, jak vlastně všechno vzniklo.

Ilustrace: Maria Makeeva