Na české ambasádě v Londýně se uskutečnila dlouho připravovaná akce tamní kanceláře agentury CzechTrade. Pro potenciální britské obchodní partnery byla v říjnu připravena ochutnávka tradičně vařeného českého piva - Czech Craft Beer Tasting 2014. Cílem setkání bylo zvýšit povědomí a vyvolat zájem britských obchodníků o malé a středně velké české pivovary, které i dnes vaří tento chmelový nápoj podle původních tradičních postupů - například za pomoci dvoustupňového zrání v otevřených kádích a následně v ležáckém sklepě.

V reprezentativních prostorách ambasády, které byly vybaveny barovými stolečky a typickými dekoracemi, bylo představeno osm druhů piv z portfolií Czech Beverage Industry Company a Pivovarů Lobkowicz, za kterými stojí výhradně český kapitál, přičemž pět z nich bylo k dispozici v točené podobě. Návštěvníci si u piva pochutnali i na českých párcích a pobavili se při večerní tombole s řadou pivních cen.

"Do Londýna jsme přivezli několik sudů našich značek a vzorky lahvových piv. Značný zájem návštěvníků, kteří vypili více než 200 piv, pro mě byl velkým překvapením. Všem obzvlášť chutnala naše prémiová značka Lobkowicz Premium, dále pak Ježek 11 či Telčský Zachariáš. I Platanu 11 se vypilo skoro 50 litrů, a to bylo pivo servírováno ve 'třetinkách', takže bylo jasné, že se zákazníci vracejí a ochutnávají opakovaně. Akce mě velice potěšila od přípravy až po závěr. Dík za ni patří celé kanceláři CzechTrade v Londýně, obzvláště panu Macourkovi a slečně Pallové, za organizaci akce a podporu," uvedl Miroslav Duchoň, exportní ředitel Pivovarů Lobkowicz.

Slavnostního zahájení akce se ujal velvyslanec České republiky ve Spojeném království Michael Žantovský, po kterém promluvil i zástupce významné britské pivní organizace CAMRA Tim Hampson. Na ochutnávku byly pozvány především britské distribuční společnosti, dále pak pivovary s distribučními kanály, velkoobchodníci, vybraní maloobchodníci a v neposlední řadě i britští novináři a majitelé webových portálů z oblasti jídla a pití. Mezi zúčastněnými nechyběli významní hráči jako James Clay, Windfall, Utobeer nebo North Yorkshire Brewery.

"Úžasná atmosféra, přátelští lidé a perfektní organizace, takové byly dojmy z naší účasti na akci Czech Beer Tasting, pořádané agenturou CzechTrade v Londýně. Naše společnost zde prezentovala dva prémiové výrobky, piva Praguell a RAFUN. Oba tyto produkty patří do zcela odlišných portfolií a vyvolaly pozitivní ohlasy přítomných účastníků. V neposlední řadě je nutné dodat, že zajímavý byl už samotný nápad tuto akci uskutečnit a že si velice vážíme toho, že jsme mohli být přítomni a prezentovat zájemcům z britského trhu naše produkty. Účast na podobných profesionálně připravených akcích je pro nás určitě velkým přínosem a rádi této možnosti využijeme i v budoucnu," řekl Jiří Kopenec, šéf Czech Beverage Industry Company. Ochutnávky se zúčastnilo téměř 70 osob, přičemž jejich odezva byla vynikající a vysoce předčila očekávání. Zaměření na tradičně vařený ležák se ukázalo jako dobrý nápad, neboť britské firmy mají zájem doplnit své portfolio českým ležákem, který vybočuje z tamního mainstreamu.

Pivní ochutnávka přispěla k výměně cenných obchodních kontaktů a symbolickou tečkou za ní se stal podpis smlouvy o spolupráci mezi jedním českým pivovarem a britskou distribuční firmou.

Kancelář CzechTrade v Londýně se bude tradičnímu českému pivu věnovat i nadále, neboť pivní ochutnávka ukázala potenciál britského trhu. Na rok 2015 jsou již naplánovány další dvě zajímavé akce. Soudě podle 260 litrů piva, vypitých během tohoto večera, české pivo britským konzumentům evidentně chutná.


Martin Macourek
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně
martin.macourek@czechtrade.cz


Zájem o ochutnávku českého piva byl velký.
FOTO: CZECHTRADE