Více než dva roky připravovaná výměna aktiv mezi největším německým těžařem Wintershall, patřícím chemickému koncernu BASF, a ruským Gazpromem zkrachovala. Ruský koncern nyní zvažuje změnu své strategie v Evropě, kdy se snažil dostat až ke koncovým uživatelům. Může to mít dopady v různých oblastech, například včetně vrcholového sportu.

Obchod s Němci se nekoná

Gazprom a sport

Gazprom je velkým sponzorem dvou nejpopulárnějších sportů v Rusku: fotbalu a hokeje.

Je hlavním sponzorem fotbalového Zenitu Petrohrad a hokejového SKA Petrohrad.

Své aktivity ale má i v Evropě. Je hlavním sponzorem německého fotbalového klubu Schalke 04 nebo bělehradské Červené hvězdy. Zdarma dodává energii také pro londýnskou Chelsea.

Je rovněž jedním z šesti hlavních sponzorů fotbalové Ligy mistrů. Pro srovnání, pivovarský koncern Heineken platí za svůj status sponzora v LM 70 milionů eur ročně.

Všechny tyto peníze by při změně strategie Gazpromu v Evropě mohly být ohroženy.

"Kvůli současnému složitému politickému prostředí se BASF a Gazprom rozhodly nedotáhnout výměnu aktiv, která byla plánována na konec tohoto roku," oznámila německá společnost koncem minulého týdne. Podle původní dohody měl Gazprom získat 100 procent v distribučních společnostech Wingas, WIEH a WIEE, podíly v podzemních plynových zásobnících a polovinu akcií firmy Wintershall Noordzee, která těží v Severním moři. Výměnou by Wintershall dostal čtvrtinový podíl ve dvou sibiřských plynových nalezištích.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se