Originální rekonstrukce historických etap Německa zaujímají výrazné místo ve filmografii režiséra Christiana Petzolda. Frakce Rudé armády je tématem Vnitřní bezpečnosti, snímek Barbara zpracovává v protikladu k rozjuchané ostalgii existenční balast a dilema života v NDR. Ve svém nejnovějším snímku Fénix, který se od čtvrtka promítá v českých kinech, se vůdčí osobnost berlínské školy vrací do roku nula německé historie těsně po druhé světové válce. Nevolí přitom ani zavedený žánr výpravného historického dramatu, ani syrový realismus či melodramatickou formu vypořádávání se s minulostí. V příběhu zpěvačky Nelly, vracející se z Osvětimi, Petzold nově rozehrává "stará" témata hledání identity, viny či odpuštění.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se