Domácí Škodě se stále daří zvyšovat svůj podíl na českém trhu. Za prvních pět měsíců dosáhl oficiálně 32 procent. Trh je ale deformovaný účelovými registracemi vozů, které mají své zákazníky v zahraničí. Po odečtení tohoto vlivu má Škoda 37,5 procenta. A firma chce jít ještě výš. "Plánovaným vstupem do nových segmentů sledujeme i navýšení tržního podílu v Česku," říká mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Firma má nyní své zástupce jen v pěti z celkem 16 kategorií osobních aut. Tam, kde je přítomna, má ale podíl velmi výrazný. Ve třech má Škoda zhruba polovinu, konkrétně v minivozech, v kompaktech a ve střední třídě. V malých vozech pak má dokonce dvě třetiny, to jí ale pomáhají dva modely Fabia a Rapid. Druhý model sama automobilka řadí o třídu výš, na kompaktní vozy je ale příliš malý. Pokud by se pro Rapid a například Dacii Logan či Peugeot 301 vytvořila zvláštní kategorie, měla by Škoda nadpoloviční většinu jak u malých vozů s Fabií, tak v nové "mezikategorii" s Rapidem.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se