Nové album zpěváka a rapera Franka Oceana nazvané Blonde se hned po vydání stalo nejprodávanější deskou týdne ve Spojených státech. Uvedla to společnost Nielsen Music, podle níž se alba minulý týden prodalo 276 tisíc kusů.

Letos jde o třetí nejlepší debut. Větší komerční úspěch měla okamžitě po vydání jen nahrávka zpěvačky Beyoncé zvaná Lemonade se 653 tisíci prodanými kusy a raper Drake s albem Views, kterého se prodalo 1,04 milionu kusů, jak spočítal server Billboard.com.

Stejně jako Drake a Beyoncé také Frank Ocean podepsal výhradní smlouvu na distribuci alba Blonde. To je digitálně dostupné jen přes streamovací službu Apple Music nebo na iTunes, kde lze ale koupit pouze celou nahrávku, nikoliv jednotlivé písně.

Desku si však Ocean vydal na vlastní značce, kterou nazval Boys Don't Cry. A to přesto, že donedávna měl interpret smlouvu s vydavatelstvím Def Jam, patřícím pod giganta Universal.

Frank Ocean na sebe před čtyřmi roky upozornil debutovou nahrávkou Channel Orange.

Teprve letos v polovině srpna zpěvák přišel s novou studiovou deskou. Šlo o takzvané vizuální album zvané Endless, jejž na Apple Music doprovázel třičtvrtěhodinový film.

Tímto projektem Frank Ocean naplnil podmínky smlouvy s vydavatelstvím Def Jam. Necelé dva dny poté, co nahrávku Endless pod touto značkou vydal, sám zveřejnil album Blonde a právě to označil za nejdůležitější. Fanouškům tím v podstatě řekl, aby Endless ignorovali a soustředili se na desku Blonde.

Podle agentury AFP zpěvák pobouřil ředitele Universalu Luciana Grainge. Server Billboard.com napsal, že Universal by Franka Oceana pravděpodobně mohl zažalovat − většina smluv umělcům brání v tom, aby podobným způsobem takto rychle po sobě zastínili jeden projekt jiným.

Firma ale Franka Oceana k soudu zřejmě nepožene. Podle zdrojů Billboardu společnost do natáčení Oceanovy desky investovala zhruba dva miliony dolarů.