Majitelé mobilních telefonů jsou v Česku konzervativní. Nejsilnější pozici si v tuzemsku od počátku mobilní komunikace udržuje finská značka Nokia, stále těsněji ji dohání německý Siemens. Třetí vzadu je již třetí rok za sebou francouzský Alcatel.
Přes nejrůznější odhady se v České republice v roce 2003 prodalo přibližně stejně mobilních telefonů jako v roce předcházejícím. Za poslední dva roky se tak v Česku prodalo každý rok okolo dvou miliónů a dvou set tisíc kusů mobilů. Výrazněji než v roce 2002 se však prosadily telefony, které umožňují rychlé datové přenosy GPRS.
Nejprodávanější značkou v tuzemsku zůstala i v roce 2003 Nokia, přestože se jí Siemens významně přiblížil. Ve znamení souboje těchto značek ostatně probíhají již poslední tři roky. Siemens, přestože se každý rok Nokii přibližuje, však stále nepřišel na to, jak strhnout většinu českých nakupujících na svou stranu.
Navíc je situace v Česku atypická proti celosvětové situaci, kde Siemens pro Nokiu nepředstavuje vážného soupeře. To samé platí pro americkou Motorolu, která si ve světovém měřítku udržuje druhou pozici, ovšem v Česku ji od Nokie dělí propastný rozdíl.
Operátoři sítí mobilních telefonů tentokrát kromě T-Mobile údaje o prodeji nezveřejnili. T-Mobile podle mluvčího Jiřího Hájka prodal svým klientům 622 tisíc mobilních přístrojů. Mezi značkami v této síti dominovaly Siemens a Nokia. Zákazníci Českého Mobilu preferovali značky Nokia a Siemens, ale ve druhém pololetí střední a vyšší kategorie mobilů ovládly značky Samsung a SonyEricsson.
Největší nárůst prodeje zaznamenal korejský Samsung. Oproti předloňskému roku prodal v roce 2003 desetkrát více mobilních telefonů. Podle analytiků za jeho úspěchem stojí líbivý vzhled jeho přístrojů spojený s cenovou politikou. Oba faktory pak podporuje relativní "neotřelost" značky.
Pomyslná hitparáda mobilních telefonů za rok 2003 se řídí dvěma kritérii. Prvním z nich je cena, druhou představuje nabídka funkcí. Tomu nasvědčuje i výčet nejprodávanějších typů jednotlivých značek.
Zajímavý je údaj T-Mobile, jehož zákazníci si v loňském roce z poloviny koupili přístroje umožňující rychlé datové přenosy GPRS. V roce předcházejícím si přitom takové přístroje pořídila jen jedna pětina zákazníků tohoto operátora.
Od stejného operátora pochází také informace, že v průběhu roku 2003 prodal zhruba 40 tisíc mobilních přístrojů umožňujících přenos multimediálních zpráv MMS.
Český trh již naplno ovlivňuje obnova telefonních přístrojů, které jsou již technicky zastaralé nebo překročily hranici životnosti. Tento trend bude pokračovat i letos.

prodej mobilů