"Toothing je druhem anonymního sexu s neznámými lidmi - obvykle v některém z dopravních prostředků nebo na uzavřených akcích, například na konferenci či semináři," vysvětluje "Průvodce toothingem pro začátečníky" na internetové stránce věnované tomuto tématu. K hledání nových partnerů ale tootheři využívají i supermarkety, bary, parky, hlediště stadiónů během utkání a mnoho dalších míst.
Toothing (nové slovo, jež by se dalo přeložit jako zubení) získal jméno odvozením od technologie Bluetooth (v překladu modrý zub), která sjednání schůzek umožňuje. Zabezpečuje totiž bezdrátové propojení mezi jednotlivými patřičně vybavenými přístroji na vzdálenost zhruba deseti metrů. Uživatelé Bluetooth ale časem zjistili, že v tomto okruhu mohou posílat textové zprávy, kontakty nebo obrázky úplně neznámým lidem s podobně vybavenými přístroji, což vyvolalo novou, původně trochu nevinnější mánii, nazývanou bluejacking.
Autor Průvodce toothingem pro začátečníky, asi dvacetiletý Jon alias Toothy Toothing, vysvětluje, že se celá myšlenka too-thingu zrodila, když se on sám stal obětí bluejackingu ze strany neznámé dívky během své cesty londýnskou hromadnou dopravou do práce. Po několika dnech flirtování dívka navrhla krátkou schůzku na záchodcích v jedné ze stanic londýnského metra.
"Při té schůzce nešlo o romantiku, bylo to ryze sexuální. Stěží jsme si řekli pár slov," vysvětlil Jon agentuře Reuters prostřednictvím e-mailu.
Podle něj začnou potenciální tootheři zasláním namátkového vzkazu - obvykle jednoduchého "Toothing?", někdy se ale zeptají trochu civilněji: "Nudíš se?" Způsob ale může být různý.
"Když druhá strana projeví zájem, dopisování pokračuje, dokud si nedohodnete místo schůzky - obvykle veřejné záchodky. Existuje ale mnoho zajímavějších míst, jako například (v metru) prázdné vagóny nebo prostory pro zaměstnance," pokračuje ve svém výkladu Jon, který pracuje ve finanční sféře.
Podle něho dnes existují desetitisíce tootherů, kteří mají různé profese i životní styl. Konec konců internetové stránky zabývající se tímto svérázným druhem zábavy jsou plné. "Je v těchto vlacích nějaký toothing?" ptá se na webu jeden ze zájemců na trať mezi Cambridge a Londýnem. Okamžitě dostává pozitivní odpověď od "Dannyboy" a "Zeke".
"Budu u stanice London Bridge zítra kolem 9,45 až deseti dopoledne, kdyby měl někdo zájem," připomíná se za chvíli další zájemce, který si říká "Boi".
Ačkoliv někteří "šťastlivci" líčí své zážitky z úspěšného seznámení, má toothing i své kazy.
"Zkoušel jsem včera v noci toothing v Tootingu (na jihu Londýna), nikoho jsem ale nechytil," líčí svou frustraci "Snowdog". Navíc se i z internetových stránek zdá, že této mánii přeci jen podlehli spíše muži než ženy.
Telekomunikační firmy sice při vytváření Bluetooth a dalších technologií určitě nemyslely zrovna na podobné aktivity, jako je toothing, ten ale může vést operátory k obdobným projektům.
Britská BBC například připomíná, že jedna skupina v americkém Bostonu vytvořila pro mobilní telefony službu nazvanou Serendipity, která je bezdrátovou obdobou internetové seznamky. Zájemcům umožňuje ukládat svá osobní data a požadavky na partnera ve svém mobilu. Když se k sobě přiblíží dvě osoby, v jejichž telefonech jsou údaje, které si navzájem vyhovují, přístroje jim automaticky navrhnou vzájemný kontakt. "Příchuť tajemství vycházející z toho, že se spojujete s někým kolem vás, koho neznáte, je novým faktorem, který to pomáhá rozjet," vysvětluje pro Reuters úspěch bluejackingu i jeho ostřejší verze toothingu Dario Betti z britské poradenské firmy Ovum.
"Spoustu času trávím ubíjejícím dojížděním do města, což považuji za ztracený čas. Přitom flirtování i sex jsou zábava. A tak jsme jen zapojili drahé, složité hračky, aby nám našly ten úplně základní způsob zábavy," dodává toother Jon.