Ministerstvo dopravy zvažuje, že zruší smlouvu se společností Kapsch na výstavbu druhé etapy mýtného. To by v konečném důsledku mohlo znamenat, že Kapsch se na mýtu v Česku nebude podílet vůbec.
Toto řešení by pro stát mohlo být výhodné. HN to řekl zdroj obeznámený s vyjednáváním mezi firmou Kapsch a Ministerstvem dopravy. Pokud by totiž stát smlouvu opravdu zrušil, zaplatil by podle něho přibližně 2,5 miliardy korun za již vybudované části systému. Výběrem mýta a stavbou druhé etapy by pak pověřil někoho jiného.
V druhé etapě měly kamióny platit mýtné i na vybraných silnicích první třídy. Nový návrh rakouské firmy, jak ji postavit, odmítla odborná komise ČVUT. Kapsch nabídl satelitní řešení poté, co zjistil, že pomocí mikrovlnné technologie druhou etapu včas nepostaví. Firma tedy nestihne silnice prvních tříd zpoplatnit do července 2007, jak má ve smlouvě. Podle zdroje HN by to znamenalo, že Kapsch v českém projektu mýtného skončí zcela.


"Pokud nepostaví druhou etapu - a podle současného vývoje je zřejmé, že toho není schopen - zruší se smlouva celá. Kapsch by tedy neprovozoval systém nejen na silnicích první třídy, ale ani na dálnicích, kde jej nyní horečně dokončuje," uvedl zdroj HN. Potvrdil i dřívější informace HN, že komise ČVUT pod vedením profesora Petra Moose odmítla návrh satelitního řešení, jak je Kapsch předložil. "To, co předložili, nemohlo fungovat. Byl to jen prototyp," dodal zdroj.
Mluvčí firmy Kapsch Evžen Staněk k tomu včera pouze uvedl, že žádné nové skutečnosti týkající se druhé etapy nevyvstaly. "Na žádost Ministerstva dopravy jsme vypracovali variantu, která počítá se satelitním řešením, a stále čekáme na vyjádření ministerstva," uvedl Staněk.