Martin Slanina
jednatel společnosti Building SP


V roce 2002 naše firma hledala způsob, jakým bychom se mohli jako ryze česká společnost prosadit ve výrobě suchých maltových směsí mezi nadnárodními značkami. A tehdy přišla nabídka přijmout dva pracovníky z konkurenčních firem - šlo o vedoucího výroby a jednoho z obchodních zástupců. Tuto možnost jsme velmi rádi využili a oběma novým zaměstnancům nabídli nadstandardní podmínky. Dokonce takové, které se vůbec neslučovaly s tehdy obvyklými normami a předpisy pro tyto pozice. Vytvořilo se veškeré požadované zázemí, učinily se nemalé investice do výroby i obchodu. Přijali se další lidé. Všechno vypadalo hezky. Byli jsme nadšení...

Jen na slibovaný úspěch se čekalo. Ten byl však stále brzděn takzvanými "problémy na straně naší společnosti". Nově přijatí pracovníci opakovali, že se vše musí udělat jinak, protože v jejich minulém zaměstnání se tak také pracovalo. A přesně "to" vedlo u konkurence k úspěchu.

Když jsem v březnu 2003 ve svých jedenadvaceti letech převzal vedení společnosti se sto pětačtyřiceti zaměstnanci, očekával jsem velkou podporu vycházející právě ze zkušeností těchto pracovníků.

Postupem času jsem však začal získávat dojem, že touto cestou se daleko nedostaneme. Mít ve svém týmu lidi, kteří budou stále jen srovnávat současnost s minulostí, nic nepřináší. Potřeboval jsem najít zaměstnance, kteří budou spokojeni se standardními podmínkami středně velké české firmy a chtějí pracovat s tím, co je k dispozici.

S oběma "konkurenčními" pracovníky jsem se proto rozloučil. Vůbec to nevadilo. Zároveň jsem totiž zjistil, že ty opravdu schopné lidi již ve svém týmu mám! Stačilo dát jim ten správný prostor k seberealizaci.

V oboru suchých maltových směsí jsme dnes zůstali jedinou ryze českou společností na našem trhu. Jsme sice výrobcem spíše menším, ale i k tomu se rádi hlásíme.

Každoročně objem výroby navyšujeme zhruba o deset až patnáct procent.

Už se ale nesnažíme s ostatními soutěžit vyprodukovaným množstvím, nýbrž kvalitou, službami a (tak trochu) vlastním přístupem k zákazníkovi. Proto jsme například zavedli bezplatnou infolinku a fax, B2B shop, který svými doménami přímo koresponduje s naší výrobou. S osvědčeným týmem spolupracovníků se nám dokonce v loňském roce podařilo spustit zcela nový, unikátní výrobně-technologický celek pro výrobu naší druhé komodity, betonových prefabrikátů naší značky.