Nové album Paula McCartneyho Memory Almost Full včera slyšelo na šest milionů návštěvníků kaváren Starbucks po celém světě. McCartney totiž své 21. sólové album nevydává jako obvykle v hudebním nakladatelství EMI, ale prostřednictvím společnosti Starbucks Hear Music.

Starbucks včera hrály písničky z alba ve 29 zemích a v asi 10 tisících kavárnách, což je i pro hudebníka formátu McCartneyho obrovská reklama. Má ovšem své negativní stránky - kavárny Starbucks nejsou v Británii zařazeny do systému Official Chart Company, která počítá prodeje disků a sestavuje žebříčky, takže disky prodané přímo v kavárnách Starbucks se nebudou do zpěvákova umístění v nedělním žebříčku počítat. Kromě Starbucks je album v prodeji v obvyklých obchodech a ke stažení na iTunes.

Paul McCartney byl prvním a je zatím jediným umělcem, který podepsal loni smlouvu se Starbucks. Podle analytiků se této kavárenské firmě daří hudební nosiče prodávat a je možná dalším hřebíčkem do rakve tradičních obchodů s CD, které už jsou beztoho ohroženy stahováním hudby z internetu přímo do počítačů.

Kavárny Starbucks už před lety prodávaly ve svých kavárnách album Raye Charlese Genius Loves Company. (čtk)