Bitva autobusových dopravců Asiany a Student Agency nekončí - naopak. Měsíc poté, co Asiana chtěla kvůli nízkým cenám konkurence skončit na trase Praha - Karlovy Vary, přišel její majitel Alexej Litvin s překvapivým rozhodnutím. Autobusy budou do Varů jezdit dál a od října nově protáhne linky až do Brna. Reakce Student Agency je ale rychlá. "Z Brna do Prahy máme nyní třicet spojů a přidáme dalších osm. Ty budou jezdit jenom na kraj Prahy, do Roztyl, ale zato za 95 korun," říká šéf společnosti Radim Jančura. Jinak jsou totiž ceny obou dopravců podobné. Asiana, která bude spolupracovat s dalším dopravcem Eurolines ohlásila, že základní jízdné z Prahy do Brna, bude 175 korun, z Prahy do Karlových Varů pak 120 korun. Pokud si cestující jízdenku na tuto trasu koupí na novém portálu Megabus.cz a zaplatí speciální kartou, pojede za 80 korun.

Spory na trase Vary - Praha Stejné jízdné do Karlových Varů má nyní i Student Agency. Když však na této trase žluté autobusy Radima Jančury začínaly, zaváděcí cena jízdenek byla padesát korun. Právě tato částka se stala příčinou sváru mezi oběma dopravci. Asiana tehdy obvinila firmu z nekalé konkurence a oznámila, že vrátí licenci na tuto trasu. Jak včera vysvětlil Litvin, firma tenkrát opravdu licenci na linku vrátila, ponechala si však licenci na celou trasu z Karlových Varů do Brna která jí umožňuje nadále na této trase jezdit. Nyní ale na "akční cenu" konkurence nereaguje. "Nechystáme žádné speciální cenové nabídky a nenazýval bych to válkou se Student Agency. Na trase Praha - Brno je stále kapacita pro další kvalitní službu," řekl Litvin. Asiana chce navíc ve svých autobusech nabídnout kromě občerstvení i připojení na bezdrátový internet prostřednictvím Wi-Fi zdarma.

Spojenectví proti Jančurovi Spolupráce Asiany s Eurolines může vylepšit postavení obou firem vůči konkurenci, především Student Agency. Díky spojení se navíc oběma dopravcům značně rozšíří možnost prodejních sítí. Firmy si budou navzájem nejenom prodávat jízdenky, ale i vyměňovat přestupující cestující. "Ze zahraničí vozíme padesát procent našich klientů a někteří chtějí pokračovat z Prahy třeba právě do Karlových Varů," říká prokuristka Eurolines Pavla Lauermannová. Spoluprací s Eurolines však "tažení" Asiany nekončí. "Už nyní se nám hlásí další dopravci na trasu Praha - Brno, kteří by chtěli zahájit spolupráci," řekl Litvin. Dodává, že společnost počítá s tím, že brzy přibudou i další destinace na vnitrostátních linkách. "Jednání jsou v procesu, bližší informace proto nebudu sdělovat," řekl Litvin. Rozšiřovat své autobusové sítě bude i Student Agency. "Na podzim, případně počátkem příštího roku přidáme spojení do Českých Budějovic a Českého Krumlova," řekl Jančura. Student Agency chce navíc za tři roky přijít i se žlutým vlakem, který by měl jezdit na trase Praha - Ostrava. Nyní probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Podle Jančury budou vozy patřit mezi nejluxusnější v Evropě.