Milovníci parních lokomotiv a přátelé strojírenských veletrhů vyrazili v pondělí z nádraží Praha Libeň už v 6 hodin 45 minut. Šlo o celodenní výlet do Brna, na Mezinárodní strojírenský veletrh 2008.

parní lokomotiva AlbatrosPři příležitosti konání 50. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu na výstavišti v Brně vypravila Steam Story Agency, s. r. o., společně s Veletrhy Brno a. s. veletržní expres z Prahy až do areálu brněnského výstaviště a zpět. Je to sice trochu zdlouhavé putování, ale zážitek z cesty s parní lokomotivou Albatros je nezaměnitelný.

Albatros je přezdívka, kterou tato řada lokomotiv získala díky svému netradičnímu barevnému pojetí, které vycházelo z naší státní vlajky. Lokomotivy jezdily převážně na trati Praha - Přerov a Praha - Bratislava. Cena lokomotivy se v době jejího vzniku pohybovala okolo 4 milionů korun.

V soupravě byl zapojený i Komárek. Kdo že? Přece 91 547 997 401-5, chcete-li M 124.001.

Parní motorový vůz, který jezdil na několika místních drahách, lokálkách, v českých zemích. Naposledy při pravidelném provozu pod číslem M 124.001. Pak dlouhé roky stál v hale Národního technického muzea v Praze na Letné. Před pár lety několik lidí napadlo poslat vůz opět pod parou na trať. Po 56 letech, to znamená po době delší, než jakou strávil v činné službě, opustil halu "výtopny" muzea také díky dělníkům z dílen v Českých Velenicích.

To, že vůz vyrobili v druhé polovině roku 1903 v továrně Ringhoffer na Smíchově, ví každý nadšenec. Že oba vozy - byly vyrobeny dva - osadili parním kotlem zcela nové konstrukce od firmy F. X. Komarek Wien asi také každý určitě slyšel. Ostatně proto přezdívka Komárek, byť původní kotel systému Komarek dělal vozu páru jen necelé dva roky.

Včera odpoledne přivítal spolu s celým vlakem i parní vůz Komárek návštěvu z nejvyšších příček české politiky i podnikání ve strojírenství - na jeho "palubě" se diskutovalo snad o poznání přátelštěji než při Sněmu.