České dráhy připravují společný projekt s diskontními prodejnami Lidl, jeho podrobnosti ale zatím tají. Vyplývá to z pozvánky na tiskovou konferenci, kterou na konci minulého týdne dráhy zaslaly novinářům. Ačkoliv mluvčí drah Radek Joklík nechtěl zveřejnit žádné podrobnosti, spolupráce se zřejmě bude týkat prodeje jednodenních síťových jízdenek ČD Net. Žádný tuzemský obchodní řetězec jízdenky na vlak nyní v nabídce nemá.

Prodej vlakových jízdenek by nebyl pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž již v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí.

Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly zhruba milion bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Pozvánka na tiskovou konferenci Českých drah a společnosti Lidl obsahuje logo "ČD Net exkluzivně pro Lidl". "Všechno sdělíme až na tiskové konferenci ve čtvrtek," uvedl Joklík. ČD Net stojí u pokladen Českých drah pro jednu osobu 450 korun, pro dva až pět cestujících je za dvojnásobek.

V úvahu pro Lidl připadá například jízdenka ČD Net OPEN, kde si cestující sám vyplní datum jízdy. Typ OPEN dráhy zatím neprodávají, ačkoliv v jízdním řádu se o něm píše, že je k dostání u smluvních prodejců. "Zatím nemáme žádného smluvního partnera, který by je prodával," uvedl Joklík.

Společnost Lidl v Česku provozuje přes dvě stovky diskontních prodejen, které má po celé republice. S loňskými tržbami podle odhadu společnosti Incoma GfK 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.