Celkem 220 milionů korun investovala letos holandská společnost Louwman Group do čtyř automobilových dealerství v České republice.
"Otevřeli jsme nová dealerství japonské značky Toyota v Praze na Zličíně a v Ústí nad Labem, prodejnu a servisní místo luxusní značky Lexus v Praze 5 a prodejnu a servis značky Ford v Příbrami," uvedl Tomáš Rzounek, jednatel společnosti Louwman Motor.
Získáním čtyř dealerství expanze holandské firmy v Česku nekončí. Nyní zjišťuje možnosti rozšíření prodejní sítě v západních Čechách. Například v Plzni dnes není otevřen autorizovaný dealer Toyoty. Dovozce, společnost Toyota Motor Czech, s tamním tradičním prodejcem, firmou Dajbych, ukončil smlouvu.
"Zvažujeme možnosti další expanze, ale ke konkrétním místům nebo k cílovému počtu dealerství se nemohu vyjádřit. Vše závisí na pozitivním vývoji prodeje vozů na trhu," dodal Rzounek.
Kdo je Louwman Group
Holandská firma Louwman Group byla založena v roce 1923 jako rodinný podnik. Dnes, stále jako rodinná firma, patří mezi vedoucí prodejce automobilů v Evropě. V roce 1964 podepsala smlouvu se společností Toyota Motor Corporation a stala se prvním importérem japonské značky v Evropě. Od roku 1990 společnost dováží vozy značky Lexus.
Toyota musí kvůli vážné závadě stáhnout skoro 4 miliony aut v USA - čtěte ZDE
Největší automobilka světa Toyota oznámila obří ztrátu. A bude hůř přiznává - čtěte ZDE
Za dobu své existence firma dovezla a distribuovala více než dva miliony vozů. V současnosti firma v Nizozemsku a v Česku vlastní 30 prodejních a servisních středisek a zaměstnává tisíc lidí.
Její hlavní byznys představují automobily značek Toyota a Lexus a vozy a motocykly japonské značky Suzuki. Vedle toho dováží i pneumatiky Yokohama a provozuje distribuční síť náhradních dílů.
Toyota Tsusho a Emil Frey
V dealerské síti Toyoty v Česku nepředstavuje společnost Louwman první zahraniční firmu. Samotný vstup na český trh si japonská značka pojistila vlastní distribuční firmou Toyota Tsusho Distribution, která vytvořila v zemi několik prvních dealerství. Nyní nesou značku Toyota Tsusho autosalony v Praze-Průhonicích, Praze-Modřanech, v Hradci Králové a v Pardubicích.
Druhou nadnárodní prodejní firmou je švýcarská Emil Frey. Její tradice sahá až do roku 1924, kdy úspěšný motocyklový závodník Emil Frey začal ve Švýcarsku prodávat jízdní kola a motocykly.
V současnosti působí firma Emil Frey v šesti evropských zemích a zastupuje 27 značek od Toyoty, Suzuki či Subaru po Jeep, Ford či Chrysler.
Do Česka přišla firma Emil Frey v roce 1992, kdy v Plzeňské ulici v Praze 5 začala prodávat automobily značky Subaru. O čtyři roky později otevřela v pražských Stodůlkách autosalon vozů Toyota a Subaru, pak následovaly autosalony ve Vysočanech a na Černém Mostě. Souběžně firma rozšířila své portfolio dovážených značek o Suzuki, korejské vozy Kia a Sangyong.
I Toyota pocítila krizi
Toyota letos v Česku za první tři čtvrtletí prodala 3513 nových osobních aut, což je meziročně o 11 procent méně. Drasticky, o 82 procent čili na 237 aut, však klesly tuzemské prodeje lehkých užitkových vozů značky Toyota, tedy především modelů typu off road a SUV.
Z osobních aut byl největší zájem o malé vozy Toyota Yaris, které představují téměř polovinu všech prodaných toyot. Více než sedm set lidí si koupilo vůz nižší střední třídy Auris a 318 zákazníků si pořídilo komfortní limuzínu Avensis. Celkem 47 lidí si koupilo i hybridní vůz Prius.
Na probíhajícím autosalonu v Tokiu představuje Toyota již druhý hybridní model. Jde o vůz Sai, který se v Japonsku začne prodávat již v prosinci.
První hybridní model Toyota Prius si už na celém světě pořídilo 1,4 milionu zákazníků. Toyota investovala obrovské částky do hybridních technologií a do roku 2020 je chce zavést u všech svých vozidel.
Ani Toyotě se ale nevyhnula krize, v srpnu firma celosvětově vyrobila necelých 509 tisíc vozů, což je meziročně o 8,17 procenta méně. V zahraničních továrnách však produkce Toyoty vzrostla, v Číně dokonce o polovinu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist