České dráhy letos chtějí v diskontních obchodech Lidl prodat jízdenky na vlak pro nejméně sto tisíc cestujících. Své nejdražší jízdenky chtějí nabídnout na splátky, cestujícím nabídnou i pojištění běžné u leteckých společností.

Lidl poprvé prodával lístky ČD loni v říjnu a před vánočními svátky akci zopakoval. Celkem si loni lidé v prodejnách Lidl pořídili zhruba 28 tisíc jízdenek ČD, které za 149 korun umožňovaly ve vybraných dnech neomezené celodenní cestování. Nyní ČD nabídnou v pražských a brněnských obchodech Lidl zvýhodněné poukázky na vlak mezi Prahou a Brnem. Jízdenka za 179 korun vychází téměř dvakrát levněji než je běžné jízdné drah a je výhodnější než ceny autobusových dopravců.

"Naším cílem je přepravit v roce 2010 na jízdenky z Lidlu nejméně sto tisíc zákazníků," řekl ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj. V obchodech Lidl budou podle něj letos k dostání jak síťové jízdenky ČD Net Lidl pro vybrané dny v roce, tak i speciální poukázky na vybrané železniční trasy. V přípravě jsou také společné nabídky pro cestování do zahraničí nebo na výlety po Česku. ČD se pomocí jízdenek prodávaných v obchodech

Lidl snaží co nejvíce využít kapacitu vlaků například o vánočních či státních svátcích. Značnou část zvýhodněných jízdenek si podle Ondrůje koupili lidé, kteří by jinak vlakem nejeli.

České dráhy chtějí také prodávat některé své jízdenky na splátky, například síťovou kartu In-Gold, jejíž cena při roční platnosti činí 22 tisíc korun. Dráhy zatím jednají se splátkovými firmami o podmínkách spolupráce. ČD od dubna nabídnou také přenosnou kartu In-Gold pro firemní klientelu a připravují nabídku cestovního pojištění, které by mělo přinést nové přijmy.