Tuzemská Škoda udržela své loňské postavení a je 12. nejprodávanější značkou v Evropě. Žebříčku vévodí Volkswagen, následují Ford a Renault. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu.
Škoda Auto v zemích EU a EFTA prodala od ledna do května skoro 198 tisíc vozů, což je o dvě procenta méně než loni. Volkswagen prodal 684 200 aut, což představuje nárůst zhruba o 1600 vozů. Druhému Fordu naopak prodej klesl na 531 033 vozů a Renault si polepšil na 522 320 aut
Škoda jen v květnu prodala celosvětově 65 349 aut, což je nový prodejní rekord měsíce. A od ledna do května již firma prodala 307 427 vozů, o 16,6 procenta více než loni. Velký podíl na růstu opět nesl čínský trh. V Německu odbyt klesl o 36 procent kvůli ukončení šrotovného. Škoda je tam však stále jedničkou mezi importéry.
Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) zůstala v tomto roce první patnáctka nejprodávanějších značek stejná, u některých ale došlo ke změně pořadí v žebříčku. Největší meziroční nárůst prodejů zaznamenal Nissan (34 procent), následuje Renault a Volvo (23 procent). Naopak Honda prodala o 23 procent méně, Suzuki zaznamenala pokles o 19 procent a Toyota o 11 procent.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist