reklama
přihlášení odhlášení online inzerce mobilní verze | obsahový servis | online archivy | předplatné titulů economia       rss | mms | sms      
Nejste-li dosud registrován, pokračujte zde
Uživatelské jméno:
Heslo:
Přejít do diskuse
(0 příspěvků)
HN.IHNED.CZ  26. 10. 2010  00:00  (aktualizováno: 26. 10. 2010  08:48)
Reklama

Reklamní guru věří v očistu a v růst trhu

Nestor světové reklamy Martin Sorrell hovořil na Forum Media v Praze. Český marketing je podle Sorrella na "nižší úrovni".
reklama
Tagy

Jasný vzkaz vyslala včera v Praze jedna z nejvlivnějších osobností světové reklamní branže: Na trhu je příliš mnoho agentur, které zaměstnávají zbytečně moc lidí, je třeba snížit stavy. "V budoucnu uspějí ti, kteří nejlépe spojí efektivitu s kreativitou. Dojde k očištění trhu," uvedl Martin Sorrell, šéf největší komunikační skupiny světa WPP, do které patří i výzkumné a lobbistické firmy a značky jako Ogilvy, Young & Rubicam, Burson-Marsteller nebo Millward Brown.

Sorrell vystoupil na konferenci Forum Media, spolupořádané společností Economia, která je mimo jiné vydavatelem deníku Hospodářské noviny a týdeníku Marketing & Média.

Mimořádnost přítomnosti Sorrella na Forum Media i jeho pozici ve světovém reklamním průmyslu zřejmě nejtrefněji vystihl Josef Havelka, jeden z nejzkušenějších domácích reklamních odborníků a moderátor konference: "Čekal bych ho v Davosu, ale nikdy ne v Praze."

Sorrell ve své přednášce zdůraznil, že věří v další růst reklamního trhu. Klíčový význam budou mít rozvíjející se trhy zemí BRIC (Brazílie, Ruska, Indie a Číny). A vyzdvihl roli lokálních zadavatelů. "Každý místní trh má úzká specifika, a pokud se chceme posunout dál, je třeba posílit pravomoci našich manažerů v jednotlivých zemích," prohlásil šéf WPP.

Se Sorrellovým závěrem souhlasil i další přednášející Kamil Vacek, ředitel firmy TCCM, která zajišťuje propagaci a prodej telefonů HTC ve střední a východní Evropě. "Lidi z evropských centrál agentur v Londýně vkládají Českou republiku do jedné krabice s ostatními zeměmi regionu, ale to je nesmysl. Je třeba se tomu vzepřít a přizpůsobit kampaně specifikům dané země," uvedl Vacek. Českou republiku označil Sorrell za zemi, která je z marketingového hlediska "bohužel na nižším vývojovém stupni" a zadavatele je zde třeba neustále přesvědčovat, jak je důležité svoji produkci odlišit. "Všichni se domnívají, že cesta k zisku vede přes snižování nákladů, ale to je z dlouhodobého hlediska omyl," uvedl Sorrell.

Podle Havelky je pochopitelné, že česká marketingová komunikace je na "nižším" stupni. "Třeba kreativně úspěšné země, jakými jsou Spojené státy, Brazílie nebo Španělsko, těží ze svého velkého trhu. Mnohem více zadavatelů a mnohem více tvůrců znamená, že se zde také objeví mnohem více kreativnějších kampaní," reagoval Havelka.

Sorrellova návštěva zřejmě měla i prozaičtější důvody než vystoupení na konferenci, šéf WPP přijel povzbudit český reklamní trh. V tuzemsku firma zaměstnává kolem 750 lidí a její tržby v roce 2009 výrazně klesly (pohybovaly se pod hranicí 85 milionů dolarů). "Jeho projev lze číst i jako vzkaz svým lidem a svým klientům," řekl Vacek. Na konferenci vystoupil i Peter Kelemen, ředitel marketingu společnosti Procter & Gamble nebo Trevor Johnson, ředitel sociální sítě Facebook pro Evropu, Blízký východ a Afriku. Kelemen srovnával chování spotřebitelů ze západu a z východu v segmentu rychloobrátkového zboží.

"Lidé z východní Evropy jsou více otevření, chtějí více zkoušet nové věci," uvedl.

Konference Forum Media, která je je největší odbornou platformou českého marketingového trhu, pokračuje dnes na pražském Žofíně druhým dnem.


WPP a Česko

85

milionů dolarů. Až tolik v roce 2009 utržila Sorrellova skupina WPP v České republice.Celosvětově to bylo 13,6 miliardy dolarů.

750

lidí zaměstnává WPP v České republice, celosvětově je to 141 tisíc pracovníků.

40-60

miliard korun činí podle hrubých odhadů velikost ročního reklamního trhu v České republice. V odhadu je zahrnut i nákup médií a veškerá reklamní výroba.

DISKUSE
Zpět na článek Přidat názor příspěvků v diskusi: 0
Článek neobsahuje komentáře.
Autor:
E-mail:       Zveřejnit:    Zasílat reakce:
Město:
Titulek:
Text:
zbývá 1800 znaků
Vložit příspěvek
Autorská práva vykonává vydavatel. Jakékoli užití částí nebo celku, zejména rozmnožování a šíření jakýmkoli způsobem (mechanickým nebo elektronickým) i v jiném než českém jazyce bez písemného svolení vydavatele je zakázáno.
reklama
reklama
reklama
reklama
 
Známý herec Hugh Laurie, který zítra koncertuje v Brně, se přesunul z prostoru před kamerou na koncertní... »»»

 
Petr Fischer, analytik HN
Izraelsko-palenstinský konflikt je příkladem neřešitelnosti náboženských civilizačních válek, které živí duch... »»»

 
reklama
reklama
reklama