Organizátoři kampaní týkajících se důležitých, leč komplikovaných témat, otrávení zdlouhavými veřejnými diskusemi, reagují často zveličováním svých tvrzení a doufají, že své řešení protlačí do popředí veřejné debaty. Ať už je však snaha přitlačit veřejnost strašením k předem danému řešení jakkoli dobře myšlena, často se vymstí: jakmile lidé jednou zjistí, že byli klamáni, ztratí důvěru i zájem.

Minulý měsíc přinesl během jediného týdne hned dva příklady. Francouzský badatel Gilles-Eric Séralini se 19. září pokusil podnítit odpor veřejnosti proti geneticky modifikovaným potravinám zveřejněním zprávy, že GM kukuřice, za použití pesticidu Roundup i bez něj, zavinila vznik obrovských nádorů a předčasnou smrt 200 potkanů, kteří ji dva roky konzumovali.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se