Klíčem k rychlému růstu tržeb byl loni pro světové maloobchodní řetězce průnik na nově vznikající trhy v Africe, Asii, Latinské Americe a Tichomoří. V těchto oblastech roste střední třída a plynou sem přímé zahraniční investice. Vyplývá to ze studie společnosti Deloitte ČR, která sledovala tržby 250 největších maloobchodních řetězců ve finančním roce 2011 (tj. ke konci června 2012).

"Jsou to země, do kterých mohou řetězce expandovat velmi rychle, je ovšem otázkou, jaký z nich mají zisk," řekl Hospodářským novinám Miloš Ryba, analytik společnosti Planet Retail. "Například Tesco muselo zavírat některé své obchody v Číně. Nedívali se na provize, a proto teď mají problémy." Zisky z jednotlivých světových regionů ale žádná z velkých společností nezveřejnila.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se