Rychlovlaky budou z Prahy do Brna vyjíždět ve špičkách až každých patnáct minut. Dosáhnou rychlosti 300 kilometrů v hodině a cesta bude trvat maximálně hodinu.

Jízdenka by navíc neměla být dražší než ta na "pomalý" vlak či autobus, kterým to dnes trvá dvě a půl hodiny. "Proč by měl být rychlovlak drahý? Nejdražší dopravní prostředek je tramvaj, nejlevnější je letadlo. Vás zajímá produktivita. V tramvaji stojí sedadlo milion korun a jedete 18 kilometrů v hodině," říká Jiří Pohl, odborník na železniční dopravu ze společnosti Siemens, která se v podpoře vysokorychlostní železnice v Česku angažuje. Podle Pohla se v Německu či Španělsku ukazuje, že tahle myšlenka funguje. Masivní rozvoj rychlých vlaků nyní začíná i v Turecku. Česko by se mohlo dočkat vysokorychlostní železnice již v roce 2030.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se