Slabá koruna začala pomáhat tuzemskému hotelovému byznysu. Od listopadové intervence ČNB hotely inkasují za každé euro od cizinců až o dvě koruny víc než před ní a některé už pociťují růst tržeb.

"Přes polovinu kapacity prodáváme za ceny nasmlouvané v eurech. Od 13. listopadu, kdy kurz české měny začal padat až na 27 korun a padesát haléřů za euro, se nám příjmy ze zahraničních klientů zvedly až o sedm procent. Jsme jedno z mála odvětví, na které má oslabení koruny už výrazně pozitivní efekt a vylepšuje mu zisk," říká výkonný ředitel Josef Bára, šéf společnosti EuroAgentur Hotels & Travel, která provozuje 44 hotelů, z toho 16 v Praze. "Samozřejmě že celý tento růst se nám do výdělku nepromítne. Některé náklady jako nájmy nebo provize platíme také v eurech," dodává ale Bára.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.