Philip Clarke, výkonný ředitel britského maloobchodního řetězce Tesco, chtěl 22. července oslavit rovných čtyřicet let práce pro tuto společnost. Ale dlouho plánovanou večerní party musel zrušit. Správní rada mu totiž místo blahopřání sdělila, že se s ním dál nepočítá a že k prvnímu říjnu končí.

Hlavním důvodem jsou už tři roky klesající zisky Tesca a citelný úbytek zákazníků především v Británii, na jejímž trhu s potravinami panuje tuhá konkurence. Poslední kapkou byla zpráva, že červnové tržby Tesca, evropské maloobchodní dvojky po francouzském Carrefouru, meziročně klesly o 3,7 procenta. Je to nejhorší měsíční číslo za posledních více než 20 let.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se