Na první pohled to není úplně příjemná představa: zaměstnanec na svém profilu na Facebooku uveřejní fotky z večírku z minulé noci nebo se pochlubí novým účesem. Ale protože má mezi přáteli na sociální síti i svého šéfa, nadřízený okamžitě ví, že daný pracovník ponocoval nebo že byl v pracovní době u holiče.

Přesto se ukazuje, že stále více lidí svého nadřízeného na sociálních sítích v přátelích má, a dokonce to sami vyžadují, protože to považují za výhodné pro svou práci. Podle celosvětového průzkumu poradenské společnosti PwC by téměř třetina zaměstnanců uvítala, aby zaměstnavatel měl přístup k jejich osobním datům, jako jsou například profily na sociálních sítích. Díky těmto údajům by tak podle jejich názoru mohl zaměstnavatel lépe porozumět tomu, co zaměstnanci chtějí, jaké jsou jejich potřeby, motivace nebo třeba důvody, kvůli kterým práci opouštějí. Průzkum se uskutečnil mezi 10 000 zaměstnanci a 500 personalisty po celém světě a byl zveřejněn letos v červnu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se