Společnost Škofin si upevňuje pozici tuzemské jedničky ve financování vozidel. Loni uzavřela nové smlouvy v hodnotě jedenácti miliard korun, o 16 procent více než v roce 2013. Podíl na českém trhu financování automobilů se tak pohybuje kolem jedné čtvrtiny.
"Pomohl nám růst ekonomiky. Čeká se, že růst za loňský rok činil 2,4 procenta, zatímco v roce 2013 o 0,7 procenta klesal," popisuje jednatelka Škofinu Jiřina Tapšíková. Firmy podle ní více vyrábějí a investují. Jejich poptávka po financování aut tak roste. To samé ale platí i o zájmu domácností. Růst počtu nových smluv překonal plány společnosti. Ochota zákazníků investovat vedla k dvoucifernému růstu českého trhu s osobními auty. Škofinu navíc pomáhá i to, že prodeje všech velkých značek koncernu VW - tedy Škody, Volkswagenu, Audi a Seatu - rostou rychleji než trh. "Když se daří našim značkám, tak se daří i nám," popisuje Tapšíková. Koncernové automobilky nyní ovládají téměř polovinu českého trhu s novými automobily.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi