Premiér Andrej Babiš spolu s ministrem dopravy Danem Ťokem minulé úterý slavnostně odstartoval výstavbu úseku D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Na staveništi Babiš optimisticky prohlásil, že by v Česku rád dokončil páteřní dálniční síť do roku 2025.

Současné tempo tomu ale příliš neodpovídá. Podle dokumentu, který ve středu Ťok nese na jednání vlády, řada plánovaných staveb nabírá zpoždění. Státu se stále příliš nedaří zkrátit celý proces předtím, než u důležitých silnic a dálnic může poprvé kopnout do země.

"Spoustu investorů jsme kdysi přesvědčili, ať nejdou kvůli nekvalitní infrastruktuře do Polska, ale k nám. V životě mě nenapadlo, že budeme Polsku závidět rychlost, kvalitu a intenzitu stavby silnic a dálnic. Ale v takové situaci přesně jsme," říká viceprezident svazu průmyslu Radek Špicar s tím, že situace je o to paradoxnější, že peníze na investice do infrastruktury v Česku nechybí.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, jak velké projekty naberou v příštích letech zpoždění, jak by se měl proces přípravy staveb zjednodušit nebo jestli stavební firmy kvůli nedostatku lidí odmítají velké zakázky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se