Mediální agentury budou zdržovat platby a čekat na výsledek v Nově

Praha, 28. 6. 2002
Nepřehledná situace v boji o ovládnutí televize Nova začala dopadat i na reklamní trh. Banka ABN Amro ztratila trpělivost a rozhodla se vymáhat po CET 21, který vlastní vysílací licenci televize, půlmiliardový úvěr. Použila k tomu dopis, kterým žádá mediální agentury, jež nakupují reklamní časy v Nově, aby neplatily za inzerci společnosti Mag Media 99 (ta patří do skupiny MEF a prodává reklamní čas Novy, ale platili přímo jí. Agentury to zatím dělat nebudou, ale neoficiálně přiznávají, že budou vyčkávat a zdržovat platby.
Největší problém nastane zhruba za 14 dní, kdy vyprší lhůta splatnosti faktur za reklamní kampaně doběhlé minulý měsíc. Do té doby budou situaci analyzovat právníci firem. "V současné době necháváme celou situaci analyzovat právníky. Shodou okolností se však v tuto chvíli daný problém bezprostředně naší agentury nedotýká, protože k tomuto a ani příštímu týdnu nemáme vůči Mag splatnou žádnou pohledávku, takže budeme vyčkávat na další vývoj situace a současně na vyjádření našich právníků a Mag Media 99," potvrzuje ředitel UM Prague Marek Svoboda.
Ani po dvou týdnech ale nemusí Nova ani ABN Amro dostat žádné peníze. Zástupci agentur totiž neoficiálně přiznávají, že budou zřejmě kampaně v televizi uměle natahovat (například tak, že stáhnou jeden dražší spot a nasadí jej v levnějších ranních časech jednou za týden). Protože se obvykle platí až po skončení reklamní kampaně, mohou tak odsunout platby až do doby, kdy bude situace vyjasněna.
Podle mediálních agentur, které se netají nechutí platit ABN Amro, je k takovému postupu tlačí jejich klienti. Ti totiž v obavě, že nebudou vědět, kde jejich peníze skončí, raději nezaplatí ani svým agenturám. A ty zase nebudou moci zaplatit televizi.
Mluvčí Novy Martin Chalupský včera prohlásil, že ABN Amro neměla důvod předčasně zpoplatnit úvěr. Na účtech banky má totiž CET 21 uloženo 380 miliónů korun. (ok, kop)