hn: Ekonomové tvrdí, že na drahách je zaměstnáno příliš mnoho lidí, nové vedení proto plánuje propouštění. Budete se proti němu bouřit?

Jsem přesvědčen, že na drahách je zbytečně přebujelá byrokracie. Razantně zeštíhlet by tak mohlo především střední a vyšší řízení.
V provozních profesích již ale velká rezerva není. Sice se dá snížit počet zaměstnanců i zde, ale jen tehdy, když se bude razantně investovat do techniky. Ta může nahradit tisíce lidí. Ale její pořízení znamená miliardové investice, na které nejsou peníze.

hn: Ohlášené propouštění na generálním ředitelství železnic tedy vítáte...

Ano. Nový generální ředitel o něm ale mluví již od svého nástupu. Měl by o něm konečně přestat hovořit a konat.

hn: Kdyby ale hrozilo propouštění desetitisíců "běžných" železničářů, čekaly by železnici stávky?

Dokáži si představit, že každoročně odejde několik stovek, případně tisíc lidí. Těm pomáhá náš vlastní doprovodný sociální program.
Hovořit o vyšších číslech je ale utopie, která nehrozí. Odchod třiceti tisíc lidí by totiž udělal větší škodu a ochromil by dráhy více, než jakákoli naplánovaná stávka. Tak velké propouštění je prostě nesmyslné.