Plzeňský Prazdroj, který už přes dva roky patří do japonské pivovarnické skupiny Asahi, pokračuje v posilování své pozice na trzích v Asii. Stále víc piva vyváží do největších čínských měst, daří se mu ale především v Japonsku. Loni tam pivovar vyvezl čtyřikrát více piva než v roce 2017 a letos tento objem pravděpodobně ještě překoná.

Situace se ale komplikuje v Jižní Koreji, kde místní od léta bojkotují výrobky firem s japonskými majiteli. Jižní Korea je přitom pro Prazdroj třetím největším exportním trhem. "Zatímco loni export do Jižní Koreje rostl téměř o deset procent, letos růst neočekáváme," říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage. Konkrétní čísla o letošním objemu vývozu ale nesdělil.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se